• ANASAYFA
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Protokol Listesi
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İmza Yetkileri Yönergesi
  • İLÇEMİZ
    • Tarihçe
    • Coğrafya
    • İklim ve Bitki Örtüsü
    • Nüfus
    • Yönetim
    • Kültür ve Sanat
  • KURUMLAR
    • Altındağ Belediye Başkanlığı
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus Müdürlüğü
    • İlçe Kadastro Birimi
    • İlçe Müftülüğü
    • Malmüdürlüğü
    • İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
    • İlçe Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
    • İlçe Toplum Sağlığı Mekezi
  • YEREL YÖNETİMLER
    • Altındağ Belediye Başkanlığı
    • Muhtarlıklar
  • HABERLER
  • ETİK KOMİSYONU
    • Kanun
    • Yönetmelik
    • İlçe Etik Kurulu Başkan ve Üyeleri
  • TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ
    • İletişim
    • Yönetmelik
    • Çalışma Usul ve Esasları
  • PROJELER
    • Kaliteli Yaşam Projesi
    • Asker Ocağında Ana Kucağı Projesi
    • Unutulmayacak Kadar Önemlisiniz Projesi
    • ‘’TARİHE YOLCULUK’’ PROJESİ
  • İLETİŞİM
    • Kaymakamlık İletişim Bilgileri
    • Kamu Kurumları İletişim Bilgileri
    • Muhtarlıklar İletişim Bilgileri

Tüketici Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ > Tüketici Hakem Heyeti Çalışma Usul ve Esasları - 30 Haziran 2016 Perşembe + - Yazdır

 

TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI:

        Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır.

        Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özürü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.

          Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine, Tüketici Mahkemelerine başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.

 

NEREYE BAŞVURULMALI ?

        2017 yılı için değeri 2.400.00-TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulması zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler.İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir

                2017 yılı için değeri 2.400,00-TL. ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Mahkemesine Başvurulması gerekmektedir.

        Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 güniçinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.

BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?
       Dilekçeler tam ve eksiksiz ve okunaklı şekilde doldurulmalı, dosya masrafı ile ilgili banka dekontu ve belgeler eklenmelidir. İki suret teslim edilecektir. Eksik olan dilekçeler ve dekontu olmayan dilekçeler alınmayacak sehven alınsalar bile eksik olduğundan dolayı Hakem heyeti toplantılarına alınmayacaktır. Ayrıca vatandaşlar kanuni ikametgahının bulunduğu Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına başvurmak zorundadır.

         Kararlar sonuçlandıktan sonra ilgili kişilerin cep telefonlarına  bilgi mesajı yolu ile bildirilecek olup, bizzat karar sonucunun  Tüketici Hakem Hayetine gelinerek elden alınması gerekmektedir. Hakem Heyetlerinin vermiş olduğu kararlara itiraz  bir üst mahkeme olan Tüketici Mahkemelerine yapılmaktadır. Tüketici Hakem Heyeti vermiş olduğu kararlardan sonra herhangi bir yaptırımı ve görevi bulunmamaktadır. Bundan sonra yapılacak işlemler kanunda belirtilmektedir.

  •  

  • Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,

  • Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,

  • Ne kadar para ödediğinizi,

  • Sorunun ne olduğunu,

  • Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,

  • Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.

Bu dilekçeyi Kaymakamlık Tüketici Hakem HeyetiBaşkanlığına teslim ediniz.

GÖRÜŞÜLME SÜRESİ

  • Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 6 ayiçinde karara bağlanır. Ancak iş yoğunluğu ve çokluğu durumlarında bu süre zorunlu olarak uzayacaktır. Ancak yoğun dilekçe talepler neticesinde bu süreler 1 yıl içerisinde sonuçlanacaktır.

  • Kararlar, alındığı tarihten itibaren 10 gün içinde tarafların cep telefonlarına mesaj yolu ile bildirilir. Karar sonucu hakkında telefonla bilgi verilmemekte olup, bizzat kararlar Kaymakamlığımız Tüketici Hakem Heyetine gelinerek elden alınması gerekmektedir.

  •  

 

 

Türkiye Cumhuriyeti Altındağ Kaymakamlığı
Ziraat Mahallesi Etlik Caddesi No:10 Altındağ/ANKARA